fbpx

Med nye Volvo XC90 tar Volvo store, nye skritt inn i fremtiden. Onsdag kveld fikk drøyt 50 interesserte overvære VIP-lanseringen hos oss på Sørliefeltet.

Volvo XC90 vip lansering hos Jensen & Scheele

På landsbasis har Volvos nye flaggskip XC90 blitt svært godt mottatt. Tusen biler ble solgt før den offisielle lanseringen i går.

Volvo XC90 vip lansering

Én av kjøperne er ekteparet Steinar og Karin Levernes fra Rakkestad. De var da også på plass under VIP-lanseringen. Her fikk de se sin nye bil for første gang.

Volvo XC90 Steinar Levernes

– Ja, nå har vi ventet lenge, innrømmer Steinar Levernes, som sikret seg bilen gjennom et eksklusivt forhåndssalg på nettet i fjor høst.

– Det var rart å kjøpe bil usett. Det vare bare å trykke på en knapp. Vanligvis kjøper jeg bil, så får jeg den dagen etter. Dette ble noe annet.

Levernes har vært trofast kunde hos oss i mange år. Han understreker at det er kona som skal ha bilen, og forteller videre at både sønn og datter kjører Volvo. Henholdsvis XC90 og XC60.

Levernes legger «skylden» for at han kjøpte den nye XC90 på Roger Jensen.

– Han er en veldig god selger. Han ringte meg dagen i forveien for å minne om forhåndssalget dagen etter..

Han gleder seg over ny bil med god plass og det nyeste innenfor sikkerhet.

– Det er spennende med sjuseter. Regner med at det blir endel kjøring på fotballtrening og diverse med barnebarn fremover. Bilen skal brukes. At trygghet og sikkerhet er ivaretatt er også betryggende, synes han.

At Volvo har brukt betydelige ressurser på denne bilen hersker det liten tvil om. Dette bekreftet også svenske Philip Nordahl, marketing director i Volvo Car Norway, da han fortalte litt om nykommeren under VIP-lanseringen.

Philip Nordahl

– Dette har vært en utrolig satsing fra Volvo, 75 milliarder svenske kroner. Derfor er det også viktig at bilen blir en suksess. Den tidligere XC90 har ligget i et mellomsegment. Nå har vi tatt steget opp til premiumsegmentet. Den reisen vi nå begynner handler om kvalitet, sikkerhet og design. Jensen & Scheele har utmerket seg gjennom jobben de gjør med å sette kunden i sentrum. Dette er et av de viktigste ingrediensene på reisen vår fremover, sa Nordahl blant annet.

For ham var det ekstra stas å få med seg VIP-lanseringen av bilen han har vært med på å utvikle gjennom flere år. Og se hvordan kundene liker bilen.

– Jeg har fulgt bilen i tre år. Vært med på møtene der beslutninger ble tatt. Og vært med på å lansere bilene. Men det er nå det virkelig starter. 1000 biler solgt i Norge før lansering er helt fantastisk, sier han videre.

Forventingene til salget er store. Nye XC90 gir en helt annen «känsla». Rå design og et rent og enkelt, men eksklusivt interiør preger den.

Skal Nordahl trekke frem én ting han liker spesielt godt ved bilen, må det være nøkkelen.

– Nøkkelen har man jo med seg uansett, akkurat som mobiltelefonen. Men jeg må også trekke frem hele systemet i bilen. Det er bare fantastisk «häftigt» og «ground braking». Interiøret tror jeg også mange i Skandinavia vil sette pris på. Hele bilen gir en helt ny følelse og vil være med på å skape nye assosiasjoner til varemerket Volvo, som bare blir viktigere og viktigere.

Volvos såkalte 2020-visjon skal det heller ikke kimses av. «Ingen skal dø i en Volvo fra 2020». Volvo tar stadig nye skritt frem til målet.

Vi i Jensen & Scheele gleder oss til å vise frem nye XC90 til våre kunder fremover!

Volvo XC90 svensk design

Svensk design.

Volvo XC90 interiør

Volvo XC90 innvendig design

Volvo XC90 innvendig front

Et rent og lekkert design preger nye XC90 innvendig.